De algemene informatiebijeenkomst op 24 april j.l. voor de bewoners van het Koppelingpad en Verstuiverstraat voorgezeten door M. C. Voster, is uiterst onaangenaam verlopen. De presentatie van de onderzoeken en resultaten van het bodemonderzoek etc. was chaotisch. Uit de aan de bewoners toegestuurde stukken bleek dat bij een meerderheid daarvan de gegevens, zoals de naam van de eigenaar en van de ligplaatsvergunning onjuist waren. Bovendien bleek dat een verkeerde situatietekening meegestuurd was, waarbij een boot die moet wijken voor de fietsbrug kon blijven liggen. Voor het meesturen van de verkeerde tekening is wel excuses aangeboden, maar het leidde tot een emotionele reactie van de betrokken bewoonster. Ook het agendapunt beleid gebruiksovereenkomsten was niet juist in de agenda weergegeven; het betrof de “Nota grond en water” met het oog op huurcontracten.
Verder is door de projectmanager meegedeeld dat de planning van het concept inrichtingsplan na het zomerreces wordt. Ook werd opnieuw door de projectmanager benadrukt dat in het inrichtingsplan alles al vast ligt, er is alleen mandaat voor het SP. De klankbordgroep ontvangt begin juni een uitnodiging. Op de vraag wat de inbreng van de bewoners dan nog kan zijn, blijft het antwoord: alles ligt al vast. De planning van het bestemmingsplan wordt september/oktober 2009. Bewoners ontvangen een cd-rom met het onderzoek, de juiste gegevens over de eigenaren en ligplaatsvergunningen zullen gecorrigeerd worden, het verslag van de bijeenkomst wordt aan de bewoners en secretariaat van het WBK toegestuurd. Door een orde voorstel is het agendapunt m.b.t. de “Nota grond en water” niet behandeld omdat het beleid niet geëffectueerd is (Plan van Aanpak eerst in de Cie. Leefomgeving –beantwoording van de Moties). Bovendien hoort het vastleggen van een huurovereenkomst niet in een inrichtingsplan en bestemmingsplan thuis.
Bij het sluiten van de redactie (kopij) voor deze krant, hebben de bewoners van het Koppelingpad en Verstuiverstraat geen verslag van de informatiebijeenkomst van 24 april j.l ontvangen. Ook de uitnodiging voor de klankbordgroep en de toegezegde informatie op cd-rom is nog steeds niet ontvangen.
Daarom is de volgende brief aan de Projectmanager verzonden met het verzoek om de afspraken die op 24 april zijn gemaakt na te komen.
Aan: de heer Jelle Prins, projectmanager de Bongerd
Betreft: Informatieve bewonersbijeenkomst op 24 april 2008, gemaakte afspraken
VERZENDING PER EMAIL
Amsterdam, 180608
Geachte heer Prins,
Tijdens de bijeenkomst met bewoners van Koppelingpad en Verstuiverstraat, in de Raadszaal van het Stadsdeel Amsterdam-Noord, op 24 april 2008, heeft u het volgende beloofd:
1. Wij ontvangen van u een verslag van de betreffende bijeenkomst;
2. U laat de diverse fouten in de door uw dienst gemaakte inventarisaties van onze woonboten en tuinen herstellen en stuurt ons een gecorrigeerde versie;
3. U stuurt ons een kopie van de cd-rom met de presentatie van de resultaten van gedane onderzoeken in ons woongebied;
4. U stuurt een uitnodiging voor een bijeenkomst met de klankbordgroep.
We hebben helaas nog niets van u ontvangen. Namens de bewoners verzoek ik u daarom dringend om de door u gedane beloftes na te komen, zodat wij, conform de afspraken met de stadsdeelraad, in gezamenlijkheid kunnen werken aan de voorbereidingen ten behoeve van het inrichtingsplan voor de Bongerd.
Met vriendelijke groet,
Gabriëlla Meerbach
Voorzitter WBK
cc. Kees Diepeveen, portefeuillehouder